Naar de Spaanse winterzon

Een weekje onderweg

17 november tot vandaag. (24 nov. 09)

Zo eindelijk tijd om even wat van ons te laten horen....

Verjaardagswensen gaan naar Tom (19 nov) en Lisette (20 nov.)!!

We zijn een dikke week onderweg maar het lijkt al veel langer. We hebben het geweldig naar onze zin en dat komt natuurlijk ook omdat het weer fantastisch is. Tot nu toe alleen maar zon en we zijn nog niet eens in Spanje. Via de Maas ging het Frankrijk in. We bekeken het grootste wildzwijn ter wereld ( meer dan 10 meter hoog en langzaam ronddraaiend!); het symbool van de Franse Ardennen. Op de derde dag kwamen we aan het Lac du Der en zagen tijdens onze fietstocht rond het meer duizenden kraanvogels. In grote groepen vliegen ze 's morgens af en aan. We hadden hier een perfect camperplekje vlak aan het water. Helaas is ook hier het jachtseizoen begonnen. We passeerden al een bordje met 'chasse'en 'interdit' erop maar werden met onze neus op de feiten gedrukt toen we mannen met oranje hesjes en geweren zagen en een landrover zagen staan met twee geschoten herten achter op een rek. Maar gauw doorfietsen want het knalde flink. De dag erna bezochten we de bron van de Seine en de eerste brug erover. Dan de Bourgognestreek in. De wijnvelden liggen er kaal en donker bij. We maken zo links en rechts wat wandelingen uit onze dikke map met 500 wandelingen, maar vermijden wel de jachtgebieden. De route gaat na de Seine via de Saône verder zuidwaarts. We hebben geen haast met dit mooie weer; de hele dag door zon en ook 's nachts wordt het niet echt koud. Ook nemen we zo hier en daar wat geocaches mee, die hier steevast op interessante plekjes liggen: een dolmen, mooi kerkje, een wijndorpje, een park en een meer vol met vissers. De Rhône steken we over en bezoeken in Hauterives het 'Palais Idéal', een door een postbode gebouwd bouwwerk. Hij liep gedurende 29 jaar elke dag 32 kilometer om de post in de streek te bezorgen. Onderweg nam hij stenen mee en begon in zijn achtertuin in zijn uppie aan dit ongelofelijke droomkasteel.

Maandag aan het eind van de dag komen we in de Ardeche aan en hebben we 1200 km op de teller staan. We maken een schitterende wandeling hoog boven de Ardeche waarbij we helemaal afdalen naar de rivier en ook weer boven komen; het laatste stuk is wel even puffen! Over een dag of twee zullen we aan de Middellandse Zee aankomen en dan waarschijnlijk de kustlijn blijven volgen.