Naar de Spaanse winterzon

Naar Andalusië

28 december 2009.
Bijna zijn we in Andalusië. Vandaag een korte rit van Los Curos door de bergen naar Aguilas. Een heel prettige stad met een kleine binnenhaven, voldoende parkeerruimte, een bedrijvige vissershaven, een vuurtoren, een kasteeltje op een rotspunt en 2 molens die boven de stad uitsteken. Nadat we bij een groot winkelcentrum net buiten het centrum flink hebben ingeslagen en zelfs voor Nart 2 broeken hebben gevonden, vinden we een goede parkeerplek bij de vissershaven; de netten liggen te drogen op de kant en worden gerepareerd. We gaan eerst weer eens een tas vol wasgoed wegbrengen naar een lavanderia. Morgen om 11.00 uur klaar. We lopen aan de hand van een stadsplattegrondje die we bij de toeristen-info kregen een eind langs de haven, het strand en door het centrum. We klimmen via trappen en kronkelwegen naar de molen en hebben schitterend uitzicht. We drinken wat op het gezellige Plaza de Espana , meer een park met terrasjes, fontein en palmbomen, bekijken de Iglesia daar en komen tot de conclusie dat het hier goed toeven is. De boulevard is mooi verlicht met allerlei kleurige kerstversiering. Deze stad leeft en niet alleen van en voor de toeristen.

Ook de 29ste blijven we in Aguilas. Het weer is schitterend, strakblauwe lucht en om 10 uur al 20 graden. We klimmen eerst naar boven naar het kasteel om weer een prachtig uitzicht over de stad en de daar achter gelegen bergen te hebben. We halen de was op en pakken dan de fiets om een eind in noordelijke richting langs het strand te rijden. Na de lunch doen we hetzelfde maar dan in zuidelijke richting. We komen tot voorbij een camping; dan wordt het een echte wandelroute of we moeten over de grote weg. Dat zien we niet zitten dus keren we om en pakken op een van de weinige terrasjes, die open zijn, aan de Playa de Colonia een rosétje en een biertje. Terug bij de camper zitten we nog lange tijd te kijken naar alle activiteiten aan de haven. Er komen vissersboten binnen, netten worden op grote rollen gewikkeld en daarna weer op de parkeerplaats uitgelegd om te drogen en te repareren. Er wandelt allerlei volk rond en er komen weer wat campers ons gezelschap houden. Een van de mooiere plekjes!
30 december.
Om half 10 zijn we al op weg. Op de grens Murcia - Andalusië gaan we een cache zoeken. We zijn nu in de streek Andalusië, maar de provincie hier heet Almería. Ook de kust heet hier Costa Almería. Na wat klimwerk vinden we de cache op een mooie plek boven op een berg. Dan gaat het door via Juan de los Terreros langs de kustweg. Onderweg zien we regelmatig op het strand campers staan. Na een lunch op het strand bij Villaricos zoeken we op de camping van Palomares (bij Vera) een mooi plekje. Hier blijven we de jaarwisseling. Er is wifi, dus ook de mogelijkheid om te skypen. Af en toe staat er een flinke wind maar ook de zon is er steeds.
31december
Vandaag doen we niet zo veel. We maken de luifel goed schoon, die was al lang niet meer gebruikt, de camper krijgt een poetsbeurt, we doen wat boodschappen bij de Consum en maken een wandelingetje door het dorpje Palomares. Ook nu weer volop zon met een fikse wind af en toe. We blijven tot middernacht op (dat gebeurt niet vaak!) en spelen tot die tijd wat scrabblepartijtjes. Af en toe horen we wat geknal ver weg. Kortom een rustige jaarwisseling. (Ik heb eigenlijk best trek in een oliebol). Harold en Esther sturen smsjes met de beste wensen.

1 januari 2010. Gelukkig nieuwjaar iedereen!!! En Marianne: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!
DE dag begint alweer stralend. Wat zijn wij toch een bofkonten dat we nu in de zon kunnen ontbijten. We sturen iedereen een nieuwjaarswens.

Marianne

GELUKKIG NIEUWJAAR!! Geniet en lach en ontdek......., goed bezig dus, dat het in het nieuwe jaar ook zo mooi mag zijn.
Dank je wel voor de felicitaties. Erg leuk :)

marjo

nart en tineke wij wensen jullie een liefdevol 2010 met veel goede gezondheid en veel mooie plekken.
leuk rotonde trouwens met die boot.
geniet nog veel en bedankt voor de reportages.
marjo henk

Laura

Ook voor jullie de beste wensen voor 2010!!
Wat een heerlijk sfeertje daar! Bedankt voor jullie gezellige nieuwjaarsmail op het scrabblebord, origineel.
Geniet verder! Lfs!

Marietta

Hoi, We zijn het nieuwe jaar goed begonnen!
We hebben (Hans, Peter en ik) het oude Nutsvolleybaltoernooi nieuw leven in geblazen. We kregen veel leuke reacties van diverse scholen.
Hopelijk kun je meedoen; het is op zaterdag 26 juni. Dan ben je wel weer terug he?
Je krijgt nog de groeten van de familie Blazic (van Kaj).
Groetjes, Marietta