Naar de Spaanse winterzon

Naar de Costa del Sol

10 januari 2010

Laura gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Na nog een dagje in Gabo de Gata (we maken een fietstocht en een lange wandeling langs het grote zoutmeer) gaat het de volgende dag naar Almería. We lopen de kilometerslange boulevard een eind langs, beklimmen de berg waarop de vuurtoren (Faro de San Telmo) staat en bekijken de jachthaven en omgeving van Roquetas del Mar. Ook hier heel veel nieuwbouw, waarvan veel niet af is en zo te zien stil ligt. Overal om ons heen weer fruit-en groentekassen, zo ver het oog reikt. We overnachten op de camping daar en rijden een dag later door naar Almerimar. De doorgaande weg ligt hoog boven het stadje. Er is niets ouds hier te vinden, maar alles is wel heel planmatig en doordacht opgebouwd. Een mooie jachthaven als centrum en veel appartementencomplexen, ruim opgezet en in aparte bouwstijl. Vlak bij de Mercadonnasupermarkt is een parkje waar een aantal campers staan. Ziet er gezellig uit. Hier blijven we 2 nachten. Overdag is het weer redelijk, wel wat bewolkt, maar prima fiets en wandelweer. We fietsen het strand in oostelijke richting(zandpaden, duinen en vennen), en in westelijke richting(betegelde boulevard met parkeerplaatsen en strandtentjes).

Vanaf de 14e januari zijn we op camping Huerto Romero aan het strand in Castell de Ferro, een historisch stadje met een van origine een Arabisch fort in het centrum. Een oude knusse camping in een botanische tuin met veel uitheemse bomen die de eigenaars zelf uit het buitenland hebben gehaald. Bij veel bomen hangen kaartjes met naam en oorsprong. Het is er heel rustig nu. Er zijn een aantal vaste caravangasten, maar die zijn er nu niet. Er zijn nog twee Nederlandse echtparen met een camper, die hier al jaren komen. Ze vertellen ons van alles over mooie camperplaatsen en interessante plekjes. Het dorp komt pas op zaterdag tot leven wanneer er markt is. Er is verse vis te koop en nadat Nart een pond garnalen heeft zitten pellen smullen we 's avonds van een heerlijke viscurry. Het weer is uitstekend en we vermaken ons prima, maken op zondag een fikse wandeling naar de top van een van de bergen waar een vuurtoren op staat. En waar het uitzicht natuurlijk fantastische is. Het is vandaag windstil en we badmintonnen zelfs een tijdje. Ook maandag 18 en dinsdag 19 (Vandaag is ons ma 87 jaar geworden!) zijn we nog hier en brengen de tijd door met wandelen, jeu de boulen, kletsen met de buren, lezen en luieren in de zon. We willen hier niet vastroesten en nog meer van de Spaanse en Portugese kust zien dus besluiten we om woensdag weer een eindje verder te gaan.

Marij

Ha lieve mensen,

Nog gefeliciteerd Nart met je moeder en Tineke met je schoonmoeder.
Hier is de sneeuw bijna weg en het miezert een beetje.
Ik zou wel even bij jullie willlen kijken.
Geniet maar!
groetjes,
Marij

henk en maria

Hallo buurtjes (ex)
Hoe gaat het zo te lezen en te prima!
Geniet er maar van , en wij zien spanje zo ook heel fijn.

Hier in Valkenswaard gaat het ook prima , wij hebben het er beide goe naar onze zin

Zo gouw als je weer thuis bent kom je maar eens kijken.
De winter is een beetje voorbij, maar ze voorspellen toch weer koud weer in antocht.

Dus blijf nog maar een tijdje in Spanje, maar ja dit was ook de bedoeling'hé.

Nogmaals veel plezier en tot een volgende keer

Groetjes Henk en maria dAAAAg.